- Profesor Asociado, Facultad de Educación, Universidad Alberto Hurtado
- Investigador Núcleo Milenio Experiencia Estudiantil en la Educación Superior: Expectativas y Realidades
Grados académicos:
- Doctor en Educación Superior, The Australian National University, Australia.
- Magíster en Educación Superior Queensland University of Technology, Australia.
- Bachiller en Arte, Griffith University, Australia.
Proyectos de investigación recientes:
- 2021 – 2024. “University Rankings from a Chilean perspective: analysing their design, contemporary effect and potential alternatives” Fondecyt regular N°1210392. Investigador responsable.
- 2021 – 2024. “Investigating the development of professional pedagogical responsibility of English language student teachers” Fondecyt Regular N°1210867. Co-Investigador.
Publicaciones destacadas:
- Guzmán-Valenzuela, C., Darwin, S., Flanagan, A., Aguilera-Muñoz, A., & Geldres, A. (2022). (Un) Limited choice: analysing the strategic choices of first-in-generation students in neoliberal higher education. British Journal of Sociology of Education, 1-20.
- Darwin, S. (2022) More ideational than material: Exploring the contemporary role of student voices in Chilean universities. Education Policy Analysis Archives, 30, 69.
- Darwin, S. (2021) ¿Cómo se puede aprovechar la voz de los estudiantes más efectivamente—especialmente en tiempos de pandemia— para la mejora de la enseñanza en la educación superior? Cuadernos de Educación, Universidad Alberto Hurtado.
- Darwin, S. & Barahona, M. (2021) Talking about” or “doing”?: the conundrum of initial English language teacher education in Chile. Paper presented to the Red de Investigación Chilena en ELT (RICELT) 4th Biannual Conference.
- Darwin, S. (2020). From the local fringe to market centre: analysing the transforming social function of student ratings in higher education. Studies in Higher Education. 1–13.